Hella Hammid (1921 – 1992)
Hella Hammid byla německo-americká fotografka, narozená do židovské rodiny v Německu. Po emigraci do Spojených států, Hammid krátce navštěvovala experimentální školu Black Mountain College a poté pracovala jako fotografka na volné noze a příspívala například do Life, The Sun, The New York Times nebo Los Angeles Times. Vyučovala fotografii na Kalifornské Univerzitě v Los Angeles (UCLA) a její tvorba byla vystavena na mnoha výstavách, z nichž je hodno vyzdvihnout například významnou výstavu The Family of Man, jež se konala v newyorském Museum of Modern Art (MoMA) v roce 1955 nebo na výstavě The Camera as Witness, uspořádané v rámci Expa 67 v Montrealu. Pro její tvorbu jsou typické nearanžované černobílé portréty rodin a mnoho let se zaměřovala na dokumentární fotografii dětí. Se svým manželem, avantgardním režisérem s českým původem, Alexanderem Hammidem (roz. Hackenshmied), spolupracovala jako kameramanka. Společně pracovali na experimentálních filmech jako je At Land (1944) či Ritual in Transfigured Time (1945). Hammid měla jasnovidné schopnosti a účastnila se několika experimentů dálkového vidění, pořádaných CIA.